Redovisning av försäljning

Support

Förutsättningar 

För att kunna rapportera försäljning för utfört arbete måste du ha kunden i din kundlista. Det får du genom att kunden kontaktat dig via meddelandesystemet eller genom att kunden lagt till dig till sin leverantörslista. Kunden hamnar då automatiskt på din kundlista.

Gör så här 

För att rapportera försäljning, gör så här:

  1. Välj kund i rullgardinsmenyn. Sidan laddas om.
  2. Skriv en beskrivning för försäljningsrapporten, notera gärna vad uppdraget gällde.
  3. På kostnadsraden, välj typ av tjänst och kostnadstyp och ange antal timmar samt leveransdatum.
  4. Klicka på Lägg till.
  5. Lägg till ytterligare kostnadsrader om du haft flera kostnader vid utförandet eller fler dagar att rapportera.
  6. Avsluta genom att klicka på "Skicka"

Om du måste avbryta försäljningsrapporteringen och önskar fortsätta senare kan du klicka på Spara. Rapporten sparas då med statusen "Under arbete" och du kan fortsätta redigeringen senare.

Du kan också granska försäljningsrapporten närsomhelst genom att klicka på "Granska".

När du är färdig 

När du är färdig och klickat på "Skicka" så lagras rapporten och du kan inte redigera den mer.  Den 3:e i månaden samlas alla skickade försäljningsrapporter och kostnaderna överförs till rätt arbetsgivare.

I slutet på månaden får du utbetalt ersättning för dina kostnader. 

Underlag till er bokföring finns att skriva ut både efter att rapporterna har skickats till arbetsgivarna (Intäktsrapport) samt när ersättning utbetalats till er (Likvidavräkning).

HemQ
© 2009 HemQ. Webbplatsen drivs av About Time. Producerad av Mainloop och The Agents.