HemQ-certifieringen står för ett tryggt professionellt tjänsteföretag
som värnar om långsiktiga relationer med sina kunder
och anställda. Företaget ska ha hög servicenivå, effektiva
rutiner och hela tiden ha en vilja att utveckla sitt företag.
För att bli certifierad leverantör för att erbjuda städning och andra hushållsnära tjänster via HemQ.se behöver företaget uppfylla alla våra obligatoriska grundkrav, ha goda kundreferenser och uppehålla goda kundrelationer. Företagen står under kontinuerlig granskning av oss och vi tvekar inte att stänga av någon som inte uppfyller våra, eller våra slutkunders, höga förväntningar. Vi tittar generellt mer på hanteringen av klagomål än antalet klagomål då vissa tjänster av sin karaktär är mer komplexa.
Vi ser också gärna att företaget värnar om miljön och är engagerad i olika intresseföreningar, men då detta inte är någon garanti för kvalitet har vi dessa stämplar som frivilliga och upp till slutkunden att ta hänsyn till.
Vi arbetar bara med av oss utvalda tjänsteföretag som kan stå för våra värderingar förutom uppfylla våra kvalitetskrav. Till skillnad mot andra sajter arbetar vi långsiktigt med ett begränsat antal företag så att vi kan ha ha en nära relation med dessa och därigenom ge en trygghet till slukunden.
Sedan år 2020 har vi valt att samarbeta med Bokahem och de tjänsteföretag som är anslutna där. Det innebär att det även är möjligt att boka städning och andra hemnära tjänster online direkt via Bokahem.