Att tänka på för leverantörer

Support

Här finns information för dig som leverantör om hur HemQ.se fungerar och vad du bör tänka på. 

1.  Kunden beställer tjänster från er

Hushållen beställer tjänster från er som leverantör genom:

  • Det telefonnummer ni har uppgivit
  • Den mejladress ni har uppgivit.
    OBS! Mailen kommer ifrån info@hemq.se
  • Vår kundtjänst, som då kontaktar er.

Observera, svara kunden inom 12 arbetstimmar.

2.  Ändra texten i era avtalsmallar

Tänk på att byta ut texten i ert avtal för betalningsvillkor till: Betalning av den utförda tjänsten hanteras av HemQ AB och de regler som gäller på HemQ.se.

Se även HemQ-regler för leverantörer Mitt konto/Våra villkor http://www.hemq.se/supplier/acceptterms.htm

3.    Redovisning av försäljning

Utförda tjänster redovisas i formuläret under fliken Försäljning/Rapportera försäljning

Alla försäljningsrapporter inkomna senast den 2:a varje månad sammanställs i en intäktsrapport den 3:e i samma månad. Intäktsrapporten har en obruten nummerserie för varje leverantör och kan därför användas som en separat fakturaserie i er bokföring.

För mer information se kostnadsrapportering »

4.    Utbetalning

Omkring den 26:e i månaden görs en likvidavräkning och en utbetalning på periodens utförda arbeten utbetalas till ert bank- eller plusgiro. I samband med utbetalningen dras HemQs administrationsavgift. Administrationsavgiften är fr.o.m. september 2009 7,5% av likvidavräkningens totala belopp.

Både intäktsrapporten och likvidavräkningen finns att skriva ut under fliken Försäljning/Rapporter.

5.    Er presentation

Glöm inte att uppdatera er presentation om ni gör prisförändringar, utökar er verksamhet med fler tjänster, byter adress eller kontaktperson m.m.

Vill ni se hur er presentation ser ut eller se vilka övriga leverantörer som finns med i HemQs nätverk kan ni gå in under fliken Sök tjänster.

 

HemQ
© 2009 HemQ. Webbplatsen drivs av About Time. Producerad av Mainloop och The Agents.